اولین کنگره بین المللی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری برگزار شد

اولین کنگره بین المللی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری برگزار شد

اولین کنگره بین المللی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری توسط انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در روزهای بیستم و بیست و یکم شهریور ‌ماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

برنامه علمی کنگره به‌وسیله انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، اعضای این انجمن و مجموعه‌ای از اساتید متخصص در حوزه‌های مرتبط با کنگره پشتیبانی شد.   در این کنگره دانشمندان برجسته علمی، پژوهشگران و محققان از سراسر کشور گرد هم آمده و در محورهای زیر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

نانوکامپوزیت ها و پلیمرها،  سنتز مواد آلی: از آزمایشگاه تا صنعت،  شیمی سبز و تصفیه آب و پساب،  نانو شیمی و دارو رسانی، کاتالیست ها و نانو کاتالیست ها: سنتز و کاربردها،  رنگ، چوب و چرم،  خودرو، دریا و هوا و فضا،  دارویی، آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، گیاهان دارویی و کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی،  الکتروشیمی صنعتی و خوردگی،  اسانس، فیتوشیمی، استخراج و جداسازی،  انرژی های نو و تجدید پذیر،  مدل سازی، شبیه سازی و استاندارسازی

 

دبیرخانه کنگره با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت‌نام و دریافت مقالات  از 24 فروردین ماه ۱۳۹7 آغاز به کار کرد. با اتمام فرصت ارسال مقالات، 368 مقاله توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد. از بین این مقالات، تعداد 252 مقاله که توسط حداقل 35 داور مورد داوری علمی قرارگرفته و طبق نظر کمیته علمی کنگره ارتباط نزدیک‌تری با مباحث و محورهای موردنظر همایش داشتند پذیرش نهایی شدند. از این تعداد 34 مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و 232 مقاله به‌صورت ارائه پوستر موردپذیرش کمیته علمی قرار گرفتند. تمامی مقالات در سی دی مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسیده است. این کنگره با پیگیری‌های انجام‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) و مرجع دانش (CIVILICA) فهرست شده است.

امید است این کنگره که حاصل هم‌فکری متخصصان شیمی و مهندسی شیمی است بتواند زمینه را برای رفع موانع اساسی موجود در این حوزه میسر نماید.

از مسئولین محترم دانشگاه  خوارزمی، دانشگاه پیام نور، انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران، شرکت تولیدی مهندسی کاراشیمی شایان، شرکت نوین شیمیار، شرکت تجهیز آزمای شریف، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری که با حمایت‌های معنوی خود ما را در برگزاری این همایش یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از تمامی اعضا محترم انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، کمیته علمی، کمیته داوری و کمیته اجرایی تشکر و قدردانی می‌نماییم.

دکترعمران مرادلو – عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و دبیرکنگره