پانزدهمین همایش ملی شیمی دانشگاه پیام نور-اردبیل برگزار گردید

پانزدهمین همایش ملی شیمی دانشگاه پیام نور-اردبیل برگزار گردید

پانزدهمین همایش ملی شیمی دانشگاه پیام نور توسط دانشگاه پیام نور اردبیل و با همکاری انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران در شهر سرعین اردبیل در روزهای چهارم و پنجم مهر‌ماه۱۳۹۷ برگزارگردید.

برنامه علمی کنفرانس به‌وسیله دانشگاه پیام نور اردبیل و همکاری اعضای انجمن و مجموعه‌ای از اساتید متخصص در حوزه‌های مرتبط با کنفرانس پشتیبانی شد.   در این کنفرانس دانشمندان برجسته علمی، پژوهشگران و محققان از سراسر کشور گرد هم آمده و در محورهای شیمی  به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دبیرخانه همایش با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت‌نام و دریافت مقالات  ازاسفندماه ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد. با اتمام فرصت ارسال مقالات، تعداد 250 مقاله توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد. ازبین این مقالات، تعداد 212 مقاله که توسط حداقل40  داور مورد داوری علمی قرارگرفته و طبق نظر کمیته علمی همایش ارتباط نزدیک‌تری بامباحث ومحورهای مورد نظر همایش داشتند پذیرش نهایی شدند. از این تعداد 24 مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و 181 مقاله به‌صورت ارائه پوستر مورد پذیرش کمیته علمی قرار گرفتند. تمامی مقالات در کتابچه مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسیده است. این همایش با پیگیری‌های انجام‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری فهرست شده است.

امید است این همایش که حاصل هم‌فکری متخصصان شیمی است بتواند زمینه را برای رفع موانع اساسی موجود در این حوزه میسر نماید.

از مسئولین محترم دانشگاه پیام نور، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، پارک علم و فناوری استان اردبیل، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری که با حمایت‌های مادی و معنوی خود ما را در برگزاری این همایش یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از تمامی اعضا محترم انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، کمیته علمی و کمیته اجرایی دانشگاه تشکر و قدردانی می‌نماییم.

دکترعلیرضا بنایی- عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و دبیرهمایش