ثبت دومین US پتنت در حوزه نانوفناوری توسط اساتید دانشگاه پیام نور

ثبت دومین US پتنت در حوزه نانوفناوری توسط اساتید دانشگاه پیام نور

دومین ثبت اختراع در حوزه نانوفناوری با عنوان «روش سبز برای تهیه ماسک سلامت از نانوالیاف» در ۴ فوریه ۲۰۱۶ با Application Number به شماره ۶۲/۲۹۱,۰۶۹ توسط دکتر محمدعلی کریمی، رئیس دانشگاه پیام نور البرز و پوران پورحکاک دانشجوی دکتری شیمی تجزیه مرکز پیام نور مشهد صورت پذیرفت.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، محمدعلی کریمی رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز گفت: که اساس روش تهیه این نانوالیاف استفاده از پلی وینیل الکل (PVA)، کیتوسان به عنوان مشتقی از کیتین مستخرج از اسکلت بندپایانی نظیر میگو یا خرچنگ و تکنیک الکتروریسی است.
وی همچنین به تست‌های موید امکان بکارگیری از این نانوالیاف در ساخت ماسک دهان و بینی برای محافظت از هوای آغشته به آلایند ه‌ها اشاره نمود و هدف از ثبت این تحقیق به صورت پتنت را رویکرد تجاری‌سازی مورد نظر عنوان نمود.
دکتر کریمی همچنین به اولین ثبت اختراع در این خصوص در سال گذشته با عنوان «روش سبز برای بهینه سازی نانوالیاف» در ۳۰ آوریل ۲۰۱۵ با Application Number به شماره ۶۲/۱۴۹,۲۷۶ توسط وی و پورحکاک نیز اشاره کرد.
کریمی در خاتمه با تاکید و تمجید از اساتید شیمی  دانشگاه پیام نورکه سهم برجسته‌ای در ارتقای جایگاه پژوهشی دانشگاه در سطح بین‌المللی و کشور دارند، دستیابی به جایگاه برجسته اخیر این دانشگاه در حوزه نانوفناوری و کسب رتبه بالا در بین دانشگاههای کشور را نیز مرهون تلاش‌های حائز تقدیر اساتید و دانشجویان این رشته دانست.