پیام دکترزهراحسنی دبیر اولین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی

پیام دکترزهراحسنی دبیر اولین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی

اولین کنفرانس علوم و فناوری‌های شیمی کاربردی: شیمی زمین و شیمی محیط‌زیست” توسط انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران و میزبانی  دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در روزهای نوزدهم و بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

برنامه علمی کنفرانس به‌وسیله انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، اعضای این انجمن و مجموعه‌ای از اساتید متخصص در حوزه‌های مرتبط با کنفرانس پشتیبانی شد.   این کنفرانس جایگاه بین‌رشته‌ای ویژه‌ای برای ارائه پیشرفت‌های جدید و نتایج تحقیقاتی درزمینهی ژئوشیمی و شیمی محیط‌زیست است. در این کنفرانس دانشمندان برجسته علمی، پژوهشگران و محققان از سراسر کشور گرد هم آمده و در محورهای زیر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

ژئوشیمی معدنی- ژئوشیمی ایزوتوپ پایدار- ژئوشیمی اکتینید / رادیونوکلئید- ژئوشیمی نفت- ژئوشیمی آبزی- ژئوشیمی محیط‌زیست- بیو ژئوشیمی- ژئوشیمی سیاره‌ای- اصول ژئوشیمی محیطی-  ژئوشیمی و سلامت حیوان / انسان- اثر محیطی- فوتو شیمی- کاتالیزورهای  فوتوژئوشیمیایی- ترمودینامیک- طبیعت واکنش‌دهنده‌ها- دامنه فوتو ژئوشیمی- بهداشت محیط و ارگونومی- بهداشت محیط و آفت‌کش‌ها- آلودگی‌های شیمیایی- نمک‌زدایی- شیمی زباله‌های صنعتی- نشت نفت- آلودگی و بهداشت- آلودگی خاک و بازیابی- آلودگی و مدیریت زباله- آلودگی و بازیافت آلودگی- آلودگی آب و بازیافت

دبیرخانه همایش با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت‌نام و دریافت مقالات  از ۱۵ آذرماه ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد. با اتمام فرصت ارسال مقالات، ۱۳۸  مقاله توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد. از بین این مقالات، تعداد ۸۶ مقاله که توسط حداقل ۲ داور مورد داوری علمی قرارگرفته و طبق نظر کمیته علمی همایش ارتباط نزدیک‌تری با مباحث و محورهای موردنظر همایش داشتند پذیرش نهایی شدند. از این تعداد ۲۴ مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و ۶۲ مقاله به‌صورت ارائه پوستر موردپذیرش کمیته علمی قرار گرفتند. تمامی مقالات در کتابچه مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسیده است. این همایش با پیگیری‌های انجام‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری فهرست شده است.

امید است این همایش که حاصل هم‌فکری متخصصان شیمی، زمین و محیط‌زیست است بتواند زمینه را برای رفع موانع اساسی موجود در این حوزه بین‌رشته‌ای شیمی محیط‌زیست و ژئوشیمی میسر نماید.

از مسئولین محترم دانشگاه  شهید باهنر کرمان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان، شرکت ملی صنایع مس ایران- مجتمع مس سرچشمه، شرکت زر آزما ماهان، شرکت بازرگانی هزار، کارخانه لاستیک بارز، شرکت محیط پالایش آریا ، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری که با حمایت‌های مادی و معنوی خود ما را در برگزاری این همایش یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از تمامی اعضا محترم انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، کمیته علمی و کمیته اجرایی و اعضا محترم هیئت‌رئیسه محترم دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به‌ویژه جناب آقای دکتر آروین رئیس محترم دانشگاه تشکر و قدردانی می‌نماییم.

دکترزهراحسنی

عضو هیات علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان و دبیراولین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی