دومین کنگره ملی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری برگزار گردید

دومین کنگره ملی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری برگزار گردید

دومین کنگره مللی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری توسط انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران در محل دانشگاه علم و صنعت ایران در روزهای 22-23 آبان ‌ماه ۱۳۹8 برگزار گردید.

پس از اخذ مجوز از وزارت علوم و پایگاه استنادي علوم و جهان اسلام، دبیرخانه کنگره از اردیبهشت ماه 98 فعالیت خود را آغاز کرد. دبیرخانه کنگره با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت‌نام و دریافت مقالات  از 25 خرداد ماه ۱۳۹8 آغاز به کار کرد. پذیرش مقالات به هر دو زبان فارسی و انگلیسی صورت گرفت و با اتمام فرصت ارسال مقالات، 265 مقاله  در محورهاي مختلف از جمله کلیه گرایشهاي شیمی و نانوشیمی، مهندسی شیمی، مواد، نساجی، کشاورزی توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد. از بین این مقالات، تعداد 226 مقاله که توسط 80 داور مورد داوری علمی قرارگرفته و طبق نظر کمیته علمی کنگره ارتباط نزدیک‌تری با مباحث و محورهای موردنظر همایش داشتند پذیرش نهایی شدند. از این تعداد 11 مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و 215 مقاله به‌صورت ارائه پوستر موردپذیرش کمیته علمی قرار گرفتند. تمامی مقالات در فلش مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسیده است. این کنگره با پیگیری‌های انجام‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرجع دانش (CIVILICA) فهرست شده است.

برنامه علمی کنگره به‌وسیله انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، اعضای این انجمن و مجموعه‌ای از اساتید متخصص در حوزه‌های مرتبط با کنگره پشتیبانی شد.  در این کنگره دانشمندان برجسته علمی، پژوهشگران و محققان از سراسر کشور گرد هم آمده و در محورهای علمی کنگره به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. نکته مهم دیگري که این کنگره را متمایز از کنگره هاي مشابه کرده است، دعوت از صنعتگران و کارآفرینان موفق، جناب آقای مهندس وطن دوست و جناب آقای مهندس جمیلی است که این دو بزرگوار با سخنان باارزشمند خود بر بار علمی کنگره افزودند و از حمایتهاي معنوي و مالی این دو بزرگوار به جهت برگزاري بهتر این کنگره و همچنین انجمن علوم و فناوري هاي شیمیایی ایران کمال تشکر را دارم.

 

امید است این کنگره که حاصل هم‌فکری متخصصان شیمی و مهندسی شیمی است بتواند زمینه را برای رفع موانع اساسی موجود در این حوزه میسر نماید.

از مسئولین محترم دانشگاه  تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت، آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، پیام نور، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، پژوهشگاه توسعه صنایع شیمیایی ایران، شرکت توسعه معدنی زرین، توفیق دارو، انتشارات مختلف، سیویلیکا وپایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری که با حمایت‌های معنوی خود ما را در برگزاری این همایش یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از تمامی اعضا محترم انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، کمیته علمی، کمیته داوری و کمیته اجرایی تشکر و قدردانی می‌نماییم.

دکتر حمید سعیدیان- دبیر اجرایی کنگره