شانزدهمین همایش ملی شیمی دانشگاه پیام نور برگزار گردید

شانزدهمین همایش ملی شیمی دانشگاه پیام نور برگزار گردید

شانزدهمین همایش ملی شیمی دانشگاه پیام نور استان البرز که با همکاری انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران به صورت مجازی در 26 شهریور ‌ماه ۱۳۹9 برگزار گردید.

پس از اخذ مجوز از وزارت علوم و پایگاه استنادي علوم و جهان اسلام، دبیرخانه کنگره از دی ماه 98 فعالیت خود را آغاز کرد. دبیرخانه کنگره با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت‌نام و دریافت مقالات  از اسفند ماه ۱۳۹8 آغاز به کار کرد. پذیرش مقالات به هر دو زبان فارسی و انگلیسی صورت گرفت و با اتمام فرصت ارسال مقالات، 183 مقاله  در محورهاي مختلف از جمله کلیه گرایشهای شیمی و نانوشیمی، مهندسی شیمی، مواد، نساجی ، کشاورزی و پلیمر و بیوشیمی و دارویی و غیره توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد. از بین این مقالات، تعداد 159 مقاله که توسط داوران مورد داوری علمی قرارگرفته و طبق نظر کمیته علمی کنگره ارتباط نزدیک‌تری با مباحث و محورهای موردنظر همایش داشتند پذیرش نهایی شدند. تمامی مقالات در کتابچه مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسیده است. این کنگره با پیگیری‌های انجام‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرجع دانش (CIVILICA) فهرست شده است.

برنامه علمی کنگره به‌وسیله انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، اعضای این انجمن و مجموعه‌ای از اساتید متخصص در حوزه‌های مرتبط با کنگره پشتیبانی شد.  نکته بارز دیگر و از نتایج ارزشمند این همایش ارایه آخرین دستاوردهای شیمی در حوزه های سنسورها، ویروس کرونا، پلیمیرها و نانوکاتالیزورها توسط اساتید تراز اول شیمی از دانشگاههای معتبر بود. در زیر عنوان سخنرانی­ها آورده شده است.

  1. دکتر محمد حسین مشهدی زاده، استاد تمام شیمی تجزیه، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی

عنوان سخنرانی: ترکیبات نانوساختار و کاربرد آنها در بهبود پاسخ های  الکتروشیمیایی

  1. دکتر محسن افتاده، استاد تمام شیمی فیزیک، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور اصفهان

عنوان سخنرانی: ویروس کرونا: چالش­ها و روش­ها در تحقیقات شیمی

  1. دکتر مجتبی عباسیان، استاد تمام شیمی آلی، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور تبریز

عنوان سخنرانی: ساخت پلیمر ها و نانو کامپوزیت های پلیمری با معماری مشخص برای کاربرد در محیط زیست، داروسازی و ….

  1. دکتر مجتبی امینی، استاد تمام شیمی معدنی، عضو هیات علمی دانشگاه مراغه

عنوان سخنرانی: کاربردهای متنوع نانوذرات اکسید فلزات واسطه در شیمی

و از حمایتهاي معنوي و مالی این بزرگواران به جهت برگزاري بهتر این کنگره و همچنین انجمن علوم و فناوري هاي شیمیایی ایران کمال تشکر را دارم.

 

امید است این همایش که حاصل هم‌فکری متخصصان شیمی و مهندسی شیمی است بتواند زمینه را برای رفع موانع اساسی موجود در این حوزه میسر نماید.

از مسئولین محترم دانشگاه علم و صنعت، پیام نور، آزاد، کرمان، تهران، گرگان، گیلان و صنایع مختلف، سیویلیکا وپایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری که با حمایت‌های معنوی خود ما را در برگزاری این همایش یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از تمامی اعضا محترم انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، کمیته علمی، کمیته داوری و کمیته اجرایی تشکر و قدردانی می‌نماییم.

دکتر حمید سعیدیان – دبیر علمی همایش