پنجمین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی: نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد

پنجمین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی: نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد

پنجمین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی: نفت، گاز و پتروشیمی توسط انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران  به صورت مجازی در خرداد ‌ماه 1400 برگزار گردید.

پس از اخذ مجوز از وزارت علوم و پایگاه استنادي علوم و جهان اسلام، دبیرخانه کنفرانس با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت‌نام و دریافت مقالات از 9 اسفند ماه 99 فعالیت خود را آغاز کرد.  پذیرش مقالات به هر دو زبان فارسی و انگلیسی صورت گرفت و با اتمام فرصت ارسال مقالات، 107 مقاله  در محورهاي مختلف کنفرانس  توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد. از بین این مقالات، در نهایت تعداد 77 مقاله  طبق نظر کمیته علمی کنفرانس ارتباط نزدیک‌تری با مباحث و محورهای موردنظر همایش داشتند پذیرش نهایی شدند. از این تعداد 8 مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و 69 مقاله به‌صورت ارائه پوستر  موردپذیرش کمیته علمی قرار گرفتند. تمامی مقالات در کتابچه مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسیده است. این کنفرانس با پیگیری‌های انجام‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرجع دانش (CIVILICA) فهرست شده است.

برنامه علمی کنفرانس به‌وسیله کمیته برنامه ریزی کنفرانس، و اعضای انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران و مجموعه‌ای از اساتید متخصص در حوزه‌های مرتبط با کنفرانس پشتیبانی شد.  در این کنفرانس دانشمندان برجسته علمی، پژوهشگران و محققان از سراسر کشور گرد هم آمده و در محورهای علمی کنفرانس به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. همچنین جناب آقای مهندس خلیلی مدیر واحد برنامه ریزی و کنترل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر سخنرانی با موضوعیت چشم انداز توسعه صنعت پتروشیمی ایران انجام دادند.

از مسئولین محترم دانشگاه پیام نور ، دانشگاه شهید باهنر کرمان، و سایر دانشگاها و سیویلیکا وپایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری که با حمایت‌های معنوی خود ما را در برگزاری این همایش یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از تمامی اعضا محترم انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، اعضای هیات علمی و کمیته علمی، کمیته داوری و کمیته اجرایی تشکر و قدردانی می‌نماییم.