سومین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی: شیمی زمین و شیمی محیط زیست برگزار شد

سومین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی: شیمی زمین و شیمی محیط زیست برگزار شد

سومین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی: شیمی زمین و شیمی محیط زیست توسط انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران و به میزبانی دانشگاه پیام نور کرمان به صورت مجازی در 24 دی ‌ماه ۱۳۹9 برگزار گردید.

پس از اخذ مجوز از وزارت علوم و پایگاه استنادي علوم و جهان اسلام، دبیرخانه کنفرانس از 3 شهریور ماه 99 فعالیت خود را آغاز کرد. دبیرخانه کنفرانس با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت‌نام و دریافت مقالات  از 10 آبان ماه ۱۳۹9 آغاز به کار کرد. پذیرش مقالات به هر دو زبان فارسی و انگلیسی صورت گرفت و با اتمام فرصت ارسال مقالات، 108 مقاله  در محورهاي مختلف از جمله کلیه گرایشهاي شیمی و شیمی زمین و شیمی محیط زیست  توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد. از بین این مقالات، تعداد 53 مقاله که توسط داوران مورد داوری علمی قرارگرفته و طبق نظر کمیته علمی کنگره ارتباط نزدیک‌تری با مباحث و محورهای موردنظر همایش داشتند پذیرش نهایی شدند. از این تعداد 8 مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و 45 مقاله به‌صورت ارائه پوستر (که در کلاسهای جداگانه در نرم افزار adobe connect قابل استفاده برای پژوهشگران و علاقه مندان ارائه شده است) موردپذیرش کمیته علمی قرار گرفتند. تمامی مقالات در کتابچه مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسیده است. این کنفرانس با پیگیری‌های انجام‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرجع دانش (CIVILICA) فهرست شده است. به اطلاع می رساند در کانال اختصاصی کنگره به آدرس @iccnrt می توانید فیلم های مربوط به برگزاری را دانلود و مشاهده نمایید.

برنامه علمی کنفرانس به‌وسیله کمیته برنامه ریزی کنفرانس، اعضای هیات علمی و کارمندان بخش روابط عمومی دانشگاه پیام نور کرمان و اعضای انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران و مجموعه‌ای از اساتید متخصص در حوزه‌های مرتبط با کنفرانس پشتیبانی شد.  در این کنفرانس دانشمندان برجسته علمی، پژوهشگران و محققان از سراسر کشور گرد هم آمده و در محورهای علمی کنفرانس به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. همچنین دکتر امیرخسرو بهشتی دبیر اجرایی این کنفرانس، به سوابق برگزاری این رویداد علمی اشاره کرد و  گفت: اولین دوره این کنفرانس در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری های پیشرفته کرمان با موضوع شیمی زمین و شیمی محیط زیست برگزار شد و دومین دوره به میزبانی اتاق صنایع و بازرگانی شیراز با موضوع حسگر ها و زیست حسگرها برگزار شده و امروز میزبان پژوهشگران این عرصه در  سومین دوره آن می باشیم و سعی شده تا برگزاری آن به شکل مجازی، ارزشهای علمی آن را تحت الشعاع قرار ندهد و به همین منظور از اساتید برجسته این عرصه در سخنرانی های تخصصی دعوت به عمل آمده است.

امیدواریم این کنفرانس بتواند گامی هر چند اندک در راستای حل مشکلات و ارائه راه حل برای چالش های مهم جامعه از جمله در حوزه صنعت و محیط زیست بردارد و زمینه پژوهش و ارائه ایده های نوین برای پژوهشگران این عرصه را فراهم کند.

از مسئولین محترم دانشگاه پیام نور واحد کرمان، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته، سیویلیکا وپایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری که با حمایت‌های معنوی خود ما را در برگزاری این همایش یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از تمامی اعضا محترم انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، اعضای هیات علمی و کارمندان بخش روابط عمومی دانشگاه پیام نور کرمان، کمیته علمی، کمیته داوری و کمیته اجرایی تشکر و قدردانی می‌نماییم.