چهارمین کنگره ملی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری برگزار گردید

چهارمین کنگره ملی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری برگزار گردید

چهارمین کنگره ملی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری توسط انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران  به صورت مجازی در 31 شهریور ماه 1400 برگزار گردید.

پس از اخذ مجوز از وزارت علوم و پایگاه استنادي علوم و جهان اسلام، دبیرخانه کنفرانس با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت‌نام و دریافت مقالات از 28 فروردین ماه 1400 فعالیت خود را آغاز کرد.  پذیرش مقالات به هر دو زبان فارسی و انگلیسی صورت گرفت و با اتمام فرصت ارسال مقالات، 160 مقاله  در محورهاي مختلف کنفرانس  توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد. از بین این مقالات، در نهایت تعداد 126 مقاله  طبق نظر کمیته علمی کنفرانس ارتباط نزدیک‌تری با مباحث و محورهای موردنظر همایش داشتند پذیرش نهایی شدند. از این تعداد 11 مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و مابقی به‌صورت ارائه پوستر  موردپذیرش کمیته علمی قرار گرفتند. تمامی مقالات در کتابچه مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسیده است. این کنفرانس با پیگیری‌های انجام‌شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرجع دانش (CIVILICA) فهرست شده است.

برنامه علمی کنفرانس به‌وسیله کمیته برنامه ریزی کنفرانس، و اعضای انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران و مجموعه‌ای از اساتید متخصص در حوزه‌های مرتبط با کنفرانس پشتیبانی شد.  در این کنفرانس دانشمندان برجسته علمی، پژوهشگران و محققان از سراسر کشور گرد هم آمده و در محورهای علمی کنفرانس به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

جناب آقای دکتر مهدی مریدی هیات علمی گروه فیتوشیمی دانشگاه شهید بهشتی موضوع سخنرانی: “شاهکارهای طبیعت در ایجاد اسکلتهای ساختاری بی همتا در گیاهان بومی ایران” و همچنین جناب آقای دکتر اصغر امیری هیات علمی گروه شیمی دانشگاه پیام نور کرج موضوع سخنرانی: “اثر ویروس کرونا بر شاخص های آنتی اکسیدانی خون بیماران کووید 19” در بخش افتتاحیه چهارمین کنگره ملی شیمی و نانوشیمی از پژوهش تا فناوری در خدمت شان بودیم. و پس از پایان کنگره مطابق برنامه اعلام شده کارگاه آموزشی تصویر برداری فراطیفی و کاربردهای آن توسط مدرس جناب آقای درودی برگزار گردید و بقیه کارگاه ها نیز طبق برنامه در تاریخ 1 مهر ماه از ساعت 9 صبح آغاز گردید.

از مسئولین محترم دانشگاه پیام نور ، دانشگاه شهید باهنر کرمان، اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی شیمی، نفت و پلیمر و سایر دانشگاها و سیویلیکا وپایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری که با حمایت‌های معنوی خود ما را در برگزاری این همایش یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از تمامی اعضا محترم انجمن علوم و فناوری‌های شیمیایی ایران، اعضای هیات علمی و کمیته علمی، کمیته داوری و کمیته اجرایی تشکر و قدردانی می‌نماییم.